Průzkum potvrzuje spojitost mezi kyberútoky, nákupy zákazníků a loajalitě ke značce
Nový průzkum ukazuje na to, že většina zákazníků dělá potřebné kroky pro ochránění jejich online účtů, u společností toto ovšem tak časté není.
Průzkum, kterého se zúčastnilo téměř 2 000 zákazníků z celého světa zjistil, že 70 % z nich si myslí, že společnosti nedělají dostatek k tomu, aby ochránili jejich osobní informace a předpokládají, že byly tyto informace odcizeny bez jejich vědomosti. A čím více jsou zákazníci informováni, a čím více jsou kyberútoky známé, tím těžší je vybudovat si důvěru. Studie také zjistila, že:
- Téměř 9 z 10 zákazníků považuje věrohodnost společnosti na základě koupě produktu, nebo služby
- 59 % zákazníků by se nejspíše vyhnulo uskutečnění obchodu s firmou, která byla napadena v posledním roce
Hranice tolerance zákazníků
Studie zjistila, že 1 ze 4 zákazníků opustí produkt nebo službu a přejde ke konkurenci již po jediném ransomware útoku, který byl úspěšný. Také zjistila, že tolerance se rychle snižuje:
- Více než 66 % respondentů, kteří by přešli ke konkurenci, pokud by společnost nedokázala obnovit systémy a aplikace během 3 dnů po kyberútoku
- Více než třetina z nich by byla ochotná přejít během pouhých 24 hodin čekání, aby se dostala ke svým informacím.
Navíc, potencionální škoda nekončí během, nebo krátce po kyberútoku. Více než 8 z 10 respondentů se přiznalo k negativním zkušenostem spojeným s ransomware týkajících se rodiny, přátel, kolegů, svěřování se o této zkušenosti online, nebo v emailu.
Některým společnostem se daří lépe než jiným
Průzkum ukázal, že zákazníci jsou většinou netolerantní ke kyberútokům, a tím jsou společnosti pod ještě větším nátlakem, aby udržely data a chod firmy v bezpečí. Průzkum ukázal, že:
- Téměř polovina zákazníků by odešla od jejich bankovních, nebo bezpečnostních poskytovatelů ihned po úspěšném ransomware útoku, který jim znemožnil uskutečnit transakce, nebo přístup k informacím
- 43 % by okamžitě vyhledalo konkurenci
Kyberútoky způsobují mnoho komplikací, ale společnosti, které proaktivně tuto problematiku řeší z toho budou benefitovat. Více než polovina tázaných by zaplatila více peněz za produkt a služby, kterým věří, že jsou bezpečnější.