Pracujete z domova? Podívejte se, jak udržet data v bezpečí
Nepanikařte a nespěchejte, než vykonáte potřebná opatření
Když se snažíte na rychlo umožnit zaměstnancům práci z domova, je snadné v rámci urychlení procesu zpanikařit. To může vést k nedostatečnému nastavení zaměstnaneckých notebooků a ostatních zařízení. A jelikož prakticky vytváříte několik „vzdálených data center“, kritická data společnosti, která jsou uložená na těchto zařízení, budou nechráněná, bez cybersecurity a zálohy.
Použijte Office 365 backup
Mnoho uživatelů si myslí, že cloudové SaaS aplikace, jako O365, jsou automaticky zálohovány. To ale není pravda.
Při pracování z domu je investice do zálohovacích nástrojů třetí strany základ k prevenci ztrátě dat. Ideálním řešením může být zálohování Cloud-to-Cloud, které je ovládané centrálně a poskytuje zabezpečení v domovech, kde většina zaměstnanců nemá dostatečnou ochranu vlastní sítě.
Zkoušejte přístupy, implementujte strukturu a poskytněte školení
Abyste koordinovali práci mezi několika týmy, musíte se ujistit, že všechny sdílené aplikace jsou nastaveny a testovány dopředu – nejhorší věc, co můžete udělat je říct všem zaměstnancům, ať jdou pracovat z domu a pak zjistíte, že se nemůžou dostat k datům.
Poučte zaměstnance o bezpečnosti
Když budete učit zaměstnance, jak správně používat komunikační nástroje, je nezbytné poskytnout i poučení o kyberbezpečnosti. Cybersecurity politiky by měly být dohodnuté skrz celou firmu, a zaměstnanci by měli být poučení o varovných signálech podvodných útoků, například podezřelé přílohy a neznáme odkazy.
Měli by být vedeni k nahlašování podezřelých pokusů, namísto zametání je pod koberec. Zaměstnanci jsou často nervózní, když mají nahlásit možný kyberútok, tudíž by otevřená komunikace o těchto problémech neměla být tabu, a měla by být naopak vedením podporována. Dále byste měli vyhradit jediný zdroj k nahlašování těchto podezřelých aktivit, ať už přes IT support email, nebo chat – zaměstnanci potřebují vědět za kým jít, když pracují z domu.