Právnické firmy a právní oddělení jsou terčem kybernetických útoků. Kybernetické hrozby pro advokátní kanceláře a právní oddělení firem nabývají na intenzitě a přesouvají se od hackerských útoků a úniků informací k útokům typu ransomware a kompromitace firemní elektronické pošty (BEC). Proto je kybernetická bezpečnost pro advokátní kanceláře důležitější než kdy dříve.
Proč advokátní kanceláře a právní oddělení?
Data jsou dnes měnou obchodu a zločinu. Vaše advokátní kancelář disponuje s citlivými daty, včetně informací o klientech, duševním vlastnictví, podrobností o soudních sporech a důvěrných smluv. Tyto cenné informace z vás dělají dokonalý cíl pro ransomware a další typy útoků. Podle zprávy IBM 2023 Cost of a Data Breach (Náklady na narušení dat) činí průměrné náklady na narušení dat pro organizace poskytující profesionální služby, jako jsou například advokátní kanceláře 4,47 milionu dolarů.
Právní sektor také historicky pomaleji přijímal pokročilá opatření kybernetické bezpečnosti. To umožňuje útočníkům využívat laxní bezpečnostní protokoly a zastaralé systémy. Advokátní kanceláře také obvykle spolupracují se subjekty třetích stran v rámci propojeného právního ekosystému. To láká útočníky, protože nabízí možnost využít vstup do vaší organizace jako bránu k narušení dalších organizací v rámci ekosystému.
S ohledem na to vám přinášíme 7 kroků, které by vaše advokátní kancelář nebo právní oddělení mělo podniknout k posílení kybernetické bezpečnosti a ochrany dat.
1. Stanovte si priority kyberbezpečnosti
Zapojte všechny zaměstnance do osvědčených postupů kybernetické bezpečnosti advokátní kanceláře a požadavků na dodržování předpisů a zdůrazněte, že ochrana citlivých údajů je základní povinností. Zavádějte programy průběžného školení kybernetické bezpečnosti, které zahrnují testování, abyste se ujistili, že každý plní svou úlohu.
2. Zaveďte strategii zálohování 3-2-1-1
Nejlepším řešením, jak zajistit ochranu dat je vícevrstvý přístup. Strategie 3-2-1-1 chrání před ransomwarem tím, že vaše data lze vždy obnovit. Uchovávejte tři kopie, jednu originální a nejméně dvě kopie dat. Zálohy uchovávejte na dvou různých typech médií: například na síťovém, páskovém nebo místním disku. Jednu kopii uchovávejte mimo pracoviště v cloudu nebo v zabezpečeném úložišti.
3. Používejte neměnné úložiště
Poslední bod „1“ je klíčový. Říká vám, abyste se ujistili, že jedna záložní kopie vašich dat je uložena v neměnném úložišti. Neměnné zálohy nemohou být změněny nebo odstraněny neoprávněnými uživateli nebo malwarem, což představuje další vrstvu ochrany. Tato funkce zabraňuje ransomwaru zašifrovat nebo ohrozit vaše záložní data a zajišťuje obnovu během úspěšného útoku.
4. Přidejte Disaster Recovery jako službu
Disaster Recovery jako služba (DRaaS) chrání vaše lokální podnikové systémy a data v cloudu, který je speciálně vytvořen pro zajištění kontinuity podnikání. Ke cloudovým datům můžete přistupovat odkudkoli a kdykoli. Arcserve také nabízí cloudovou funkci prémiové úrovně s patentovanou možností předem připravit procesy převzetí služeb při selhání v rámci celého webu, takže můžete otestovat nebo provést převzetí služeb při selhání kliknutím na jediné tlačítko. Arcserve DRaaS nabízí virtualizaci strojů, obnovu souborů a složek a okamžité převzetí celého webu a sítě při selhání v případě havárie.
5. Udržujte vše aktuální
Neaktualizovaný software a nezáplatované systémy lákají útočníky, kteří hledají vstupní bod. Upřednostňujte záplaty a aktualizace, abyste odstranili zranitelnosti a chránili se před vyvíjejícími se hrozbami.
6. Provádějte pravidelné bezpečnostní audity
Jediný způsob, jak zajistit bezpečnost vašich systémů a ochranu dat, je provádět audity zabezpečení. Naplánujte si pravidelné audity, které vyhodnotí zabezpečení sítě, kontroly přístupu uživatelů a vaše bezpečnostní zásady a postupy.
7. Zaveďte řešení Zero Trust
Model zabezpečení Zero Trust Network Access zajišťuje, že každý uživatel a zařízení, které se pokouší získat přístup k vaší síti a datům, je ověřen bez ohledu na umístění. Rámec řešení Zero Trust může mimo jiné zahrnovat technologie správy identit a přístupu (IAM), vícefaktorové ověřování a řízení přístupu na základě rolí (RBAC).